Toe aan een nieuwe strategie?

Het differentiëren van service- en prijsniveaus is een goede mogelijkheid om klanten langer aan het bedrijf te binden. Bij i-motive hanteren we daarom een voordelige benaderingsmethodiek. Hierbij wordt onderzocht hoe de samenstelling van het actieve klantenbestand op basis van autoleeftijd is ten tijde van het laatste werkplaatsbezoek in de afgelopen 24 maanden. Het zogenaamde Leaving Point.

Met dit gegeven is vrij nauwkeurig aan te geven vanaf welk moment het meest effectief is om actief alternatieve producten en diensten aan te bieden. Hierdoor wordt voorkomen dat klanten voortijdig overstappen.

“Al ruim 15 jaar ondersteunen wij autobedrijven bij strategie, marketing en data.”

Hans Baltus

Algemeen directeur

Jaren aan ervaring

15 plus

Klanten (BeNeLux)

circa 1.200

Professionals

14

Vertrouwd door snel groeiende ondernemingen zoals:

Tegenspelers en onderscheidend vermogen

De concurrentie module bestaat uit twee onderdelen:

1. In uw werkgebied vergelijken we uw bedrijf met elk van uw concurrenten op een veertigtal onderdelen. Wat zijn dit voor een soort bedrijven? In welke segmenten zijn deze bedrijven actief? Met de uitkomsten van deze analyse verkrijgt u een beeld van kansen en bedreigingen en wordt richting gegeven aan mogelijkheden om uw onderscheidend vermogen te vergroten.

2. Daarnaast brengen we het wagenpark in uw regio in kaart. Welke aantallen van welke merken van welke bouwjaren, onverdeeld naar type eigenaar, staan geregistreerd.

  • Doeltreffend communiceren met klanten
  • Grotere betrokkenheid bij medewerkers
  • Hogere klantbeleving
  • Trekt de aandacht op een positieve manier
  • Oneindig veel content mogelijkheden
  • Gemakkelijk zelf te installeren