AUTOMOTIVE CONSULTANCY

LEAVING POINT

WAT IS HET BESTE MOMENT OM ALTERNATIEVE DIENSTEN OF EEN ANDER PRIJSNIVEAU AAN TE BIEDEN?
Het differentiëren van service- en prijsniveaus is een goede mogelijkheid om klanten langer aan het bedrijf te binden. Om “kannibalisme” hierbij te beperken is van belang te weten waar het zogenaamde Tipping-point ligt. Dit is het omslagpunt gebaseerd op autoleeftijd waarbij het marktaandeel van de concurrentie groter wordt dan het eigen merk/marktaandeel. Dit is redelijk bewerkelijk om nauwgezet in kaart te brengen. Daarom hanteren we bij i-motive een voordelige benaderingsmethodiek. Hierbij wordt onderzocht hoe de samenstelling van het actieve klantenbestand op basis van autoleeftijd is ten tijde van het laatste werkplaatsbezoek in de afgelopen 24 maanden. Het zogenaamde Leaving Point. Met dit gegeven is vrij nauwkeurig aan te geven vanaf welke moment het meest effectief is om actief alternatieve producten en diensten aan te bieden. Hierdoor wordt voorkomen dat klanten voortijdig overstappen.

CONCURRENTIE EN WAGENPARK

WIE ZIJN UW TEGENSPELERS IN DE REGIO EN WAT IS UW ONDERSCHEIDEND VERMOGEN?
De concurrentie module bestaat uit twee onderdelen:
1. In uw werkgebied vergelijken we uw bedrijf met elk van uw concurrenten op een veertigtal onderdelen. Wat zijn dit voor een soort bedrijven? In welke segmenten zijn deze bedrijven actief? Met de uitkomsten van deze analyse verkrijgt u een beeld van kansen en bedreigingen en wordt richting gegeven aan mogelijkheden om uw onderscheidend vermogen te vergroten.

2.Daarnaast brengen we het wagenpark in uw regio in kaart. Welke aantallen van welke merken van welke bouwjaren, onverdeeld naar type eigenaar, staan geregistreerd.
Door de uitkomsten van de concurrentie analyse te matchen met een wagenparkscan wordt helder welke merken voor úw bedrijf de meeste kansen bieden. Met dat gegeven kunt u focus aanbrengen op de marktbewerking, wat tot een kostenbesparing in communicatiekosten zal leiden. De investering in deze analyse verdient zich daardoor snel terug.

VERKOOPMIX

Deze analyse geeft het antwoord op de vraag: welke merken, modellen en uitvoeringen worden als occasion in uw werkgebied het best verkocht? Per postcode wordt een top-10 opgesteld. Met deze informatie kunt u uw inruil- en inkoopbeleid verder vormgeven opdat u uw optimale verkoopmix realiseert.

LOYALITEITSANALYSE

Met de loyaliteitsscan wordt klantentrouw en besteding inzichtelijk gemaakt. U krijgt antwoord op de vraag hoeveel klanten u jaarlijks terugziet en hoeveel er geen twee achtereenvolgende jaren een besteding doen. Om klanten goed te kunnen benaderen is een kwalitatief klantenbestand nodig, een beoordeling hiervan maakt deel uit van de analyse. Net zoals een inventarisatie van de inspanningen die u doet om klanten te behouden en te werven. Het resultaat wordt weergegeven in een overzichtelijk dashboard met een beknopt en helder advies.

Voertuig Databank

Actuele prospect data zorgt voor nieuwe klanten.

MyMarketingManager

Voor meer omzet en hogere conversie op uw APK mailing.