MijnGegevensbescherming helpt bij AVG
Het nieuwe platform van MijnGegevensbescherming (MGB) biedt een kant-en-klare oplossing om toegang tot de gewenste gegevens en de afhandeling van het ...
WAT IS HET BESTE MOMENT OM ALTERNATIEVE DIENSTEN OF EEN ANDER PRIJSNIVEAU AAN TE BIEDEN?
Het differentiëren van service- en prijsniveaus is een goede mogelijkheid om klanten langer aan het bedrijf te binden. Om “kannibalisme†hierbij te beperken is van belang te weten waar het zogenaamde Tipping-point ligt. Dit is het omslagpunt gebaseerd op autoleeftijd waarbij het marktaandeel van de concurrentie groter wordt dan het eigen merk/marktaandeel. Dit is redelijk bewerkelijk om nauwgezet in kaart te brengen. Daarom hanteren we bij i-motive een voordelige benaderingsmethodiek. Hierbij wordt onderzocht hoe de samenstelling van het actieve klantenbestand op basis van autoleeftijd is ten tijde van het laatste werkplaatsbezoek in de afgelopen 24 maanden. Het zogenaamde Leaving Point. Met dit gegeven is vrij nauwkeurig aan te geven vanaf welke moment het meest effectief is om actief alternatieve producten en diensten aan te bieden. Hierdoor wordt voorkomen dat klanten voortijdig overstappen.
WIE ZIJN UW TEGENSPELERS IN DE REGIO EN WAT IS UW ONDERSCHEIDEND VERMOGEN?
De concurrentie module bestaat uit twee onderdelen:
1. In uw werkgebied vergelijken we uw bedrijf met elk van uw concurrenten op een veertigtal onderdelen. Wat zijn dit voor een soort bedrijven? In welke segmenten zijn deze bedrijven actief? Met de uitkomsten van deze analyse verkrijgt u een beeld van kansen en bedreigingen en wordt richting gegeven aan mogelijkheden om uw onderscheidend vermogen te vergroten.
2.Daarnaast brengen we het wagenpark in uw regio in kaart. Welke aantallen van welke merken van welke bouwjaren, onverdeeld naar type eigenaar, staan geregistreerd.
Door de uitkomsten van de concurrentie analyse te matchen met een wagenparkscan wordt helder welke merken voor úw bedrijf de meeste kansen bieden. Met dat gegeven kunt u focus aanbrengen op de marktbewerking, wat tot een kostenbesparing in communicatiekosten zal leiden. De investering in deze analyse verdient zich daardoor snel terug.
Deze analyse geeft het antwoord op de vraag: welke merken, modellen en uitvoeringen worden als occasion in uw werkgebied het best verkocht? Per postcode wordt een top-10 opgesteld. Met deze informatie kunt u uw inruil- en inkoopbeleid verder vormgeven opdat u uw optimale verkoopmix realiseert.
Met de loyaliteitsscan wordt klantentrouw en besteding inzichtelijk gemaakt. U krijgt antwoord op de vraag hoeveel klanten u jaarlijks terugziet en hoeveel er geen twee achtereenvolgende jaren een besteding doen. Om klanten goed te kunnen benaderen is een kwalitatief klantenbestand nodig, een beoordeling hiervan maakt deel uit van de analyse. Net zoals een inventarisatie van de inspanningen die u doet om klanten te behouden en te werven. Het resultaat wordt weergegeven in een overzichtelijk dashboard met een beknopt en helder advies.
Het nieuwe platform van MijnGegevensbescherming (MGB) biedt een kant-en-klare oplossing om toegang tot de gewenste gegevens en de afhandeling van het ...
Trek uw klanten net over de streep door een volledig gepersonaliseerd inruilvoorstel te presenteren die ze niet kunnen afslaan. Het “wow†...
Dagelijks creëren wij inspirerende marketinguitingen voor sales en after-sales campagnes. Maak kennis met de onbegrensde mogelijkheden en bek...
Een nieuw jaar betekent nieuwe doelstellingen voor uw bedrijf. Begin het nieuwe jaar nu direct met een grote voorsprong op uw concurrenten door gebrui...
Bent u opzoek naar een slimme en uitgebreide tool die u helpt met uw marketingactiviteiten? Dan bent u opzoek naar MyMarketingManager! Hiermee bereikt...
We draaien al wat jaren mee en weten als geen ander dat het grootste succes in de kleinste details zit. Die details verwerken we met de grootste preci...
Met Mix & Match maak je op slimme en voordelige wijze kennis met verschillende soorten off- en online communicatie. Een combinatie welke volledig word...
De Car Reminder App en MyMarketingManager hebben een unieke koppeling waarmee de krachten van beide platformen worden gebundeld met als doel de commu...
Voor ons is het een dagelijkse bezigheid om prospect data te verwerken in marketingprojecten die wij voor onze klanten binnen de autobranche verzorgen...
Recent heeft Cardatapool een omvangrijke uitbreiding van haar databases gedaan en heeft miljoenen kwalitatieve adressen beschikbaar. Adressen die, in ...
Het is belangrijk om te bepalen wat en wie u wilt bereiken, alleen dan is de juiste boodschap en vorm van de campagne in te vullen. De juiste mix v...
Naast het navigeren door straten met Google is het ook mogelijk om met Google Maps uw bezoekers een virtuele tour door uw bedrijf te geven. U vergroot...
Natuurlijk uw trouwe vaste klanten, maar is dat voldoende om uw doelstelling te behalen? Is voor u het bereiken van de juiste “potentiel†...